BANDIĆEVA KOALICIJA LJUTA NA HRT ‘Zašto nas niste zvali na veliko izborno sučeljavanje?’

Hina Vijesti
Izvor: CROPIX

Bandić Milan 365 – Koalicija rada i solidarnosti ponovno je u četvrtak pozvala Hrvatsku radioteleviziju (HRT)  da se javno izjasni zašto predstavnik njihove Koalicije nije pozvan na veliko izborno sučeljavanje koje će se na toj televiziji održati 6. studenog, a na koje su pozvani SDP, HDZ, MOST, IDS i HDSSB.

“S obzirom da Bandić Milan 365 – Koalicija rada i solidarnosti od HRT-a nije dobila javno objašnjenje zašto predstavnik naše Koalicije nije pozvan na veliko izborno sučeljavanje 6. studenog, ponovno pozivamo HRT da se javno izjasni”, stoji u priopćenju Koalicije.

“Zaista je žalosno da javna televizija koja se financira novcem hrvatskih građana ne podržava niti provodi demokratsko sučeljavanje utemeljno na pluralizmu, u kojem bi sudjelovale i ostale političke opcije. Ovo je samo još jedan dokaz da Hrvatska radiotelevizija nije niti javni servis, niti je u službi građana. Građani danas iz svojeg džepa izdvajaju ukupno 1,2 milijuna kuna. Hrvatskoj treba manja, jeftinija, efikasnija i poštenija radio-televizija koja će se financirati iz državnog proračuna kao istinski servis građanima sa sadržajem od javnog interesa”, poručuju u priopćenju.
Koalicija rada i solidarnosti stoga poziva sve građane da potpiše njezinu peticiju pod nazivom “Oslobodimo građane plaćanja HRT pretplate” na njezinim potpisnim mjestima diljem Hrvatske.
HRT-ova odluka izazvala reakcije i drugih stranaka
Na HRT-ov potez da na sučeljavanje u petak pozove pet stranaka, reagirale su i ostale stranke koje smatraju da nacionalna televizija ne pruža svima istu priliku da se obrate javnosti.
Hrvatska kršćanska demokratska unija također je u četvrtak zatražila od HRT-a obrazloženje prema kojem kriteriju će se pozivati kandidati na sučeljavanje na HRT-u.
“Molimo Vas obrazloženje prema kojem će se kriteriju pozivati kandidati na izborno sučeljavanje na HRT- u obzirom da vjerodostojnih ozbiljnih terenskih anketa nije ni bilo. Nadalje ako se pozivate na ankete sa uzorkom od 500 do 1000 ispitanika njihovo odstupanje obično iznosi oko pet posto što je dovoljno da jedna politička stranka postane parlamentarna.  Dakle molim Vas ozbiljan, sa znanstveno istraživačkog aspekta vjerodostojan i potpun odgovor na ovaj upit”, stoji u pismu Hrvatske kršćanske demokratske unije koje je potpisao predsjednik Dean Golubić.
ORaH je prije nekoliko dana održao “šutljivu” konferenciju za novinare ispred zgrade HTV-a, optuživši javnu televiziju da je “glasnik SDP-a i HDZ-a i njihovih satelita”.

Ravnatelj HRT-ova programa Saša Runjić odbacio je optužbe ORaH-a istaknuvši da je sučeljavanje na HRT-u, sukladno izbornim pravilima, podložno uredničkoj procjeni koja se temelji na istraživanjima o tome tko, bez statističke pogreške, sigurno ulazi u Sabor. “To je bila naša urednička procjena i diskrecijsko pravo. Mi kao javni servis ne možemo svakog pozvati na sučeljavanje jer to nije naša dužnost, a bilo bi kršenje naše obaveze”, izjavio je Runjić Hini.

Iako su neki mediji objavili da će Živi zid u petak održati prosvjed ispred HRT-a u sklopu kojeg bi blokirali sve ulaze na HRT, iz te stranke su Hini rekli da se prosvjed ipak neće održati.

Nezadovoljstvo HRT-ovom odlukom izražavali su redovito putem facebook stranice.

“Razlog zašto nas ne žele zvati na sučeljavanje leži u tome što ne žele ponoviti pogrešku s predsjedničkih izbora kada ih je Sinčić razmontirao s 16,5 posto glasova”, “Ovaj pokušaj namještanja parlamentarnih izbora je početak kraja HRT-a. Ako mi ne možemo doći reći istinu, nećete ni vi moći doći i širiti svoje laži! Hrvati imaju pravo čuti poruku Živog Zida, prije nego odluče tko će njihovim životima upravljati iduće četiri godine. Istina će naći svoj put do birača koliko god to vama smetalo. Dosta je bilo namještanja izbora”, “Milanoviću, Radmane, Alečković, Runjiću, vaša protuustavna cenzura kula je od karata”, neke su od poruka koje je Živi zid objavio na svojoj facebook stranici.

Na Runjićev odgovor o kriterijima poziva strankama na sučeljavanje, Živi zid je na svom facebook zidu napisao da se “takvi ravnatelji programa ne postavljaju ni u Sjevernoj Koreji”.